Η σύγχρονη καθημερινότητα στο σχολικό πλαίσιο περιλαμβάνει, εκτός από το αμιγές
ακαδημαϊκό/εκπαιδευτικό έργο, την ανάγκη για υποστήριξη των μαθητών σε κοινωνικο-ψυχο-
συναισθηματικό επίπεδο.
Ζητήματα όπως η κακοποίηση, οι εξαρτήσεις από τις ουσίες ή το διαδίκτυο, οι απώλειες, οι
διαταραχές πρόσληψης τροφής, οι αυτοτραυματισμοί και η αυτοκτονικότητα, είναι μια
πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί.
Το σχολείο, βασικός φορέας επιρροής στη ζωή του παιδιού, μαζί με την οικογένεια, οφείλει να
επαγρυπνά και να προλαμβάνει, αναγνωρίζοντας ενδείξεις δυσκολιών στα παιδιά και στους εφήβους
και καθοδηγώντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην αναζήτηση του κατάλληλου πλαισίου
υποστήριξης/παρέμβασης.
Ο συγκεκριμένος οδηγός παραπομπών περιλαμβάνει: α) συνδέσμους (links) για την εύρεση
οδηγών/εγχειριδίων/πρωτοκόλλων δράσης, που έχουν δημιουργηθεί από επίσημους φορείς και μη
κερδοσκοπικές εταιρίες και απευθύνονται σε γονείς και εκπαιδευτικούς, β) χρήσιμα τηλέφωνα για
αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών για τα ζητήματα της κακοποίησης, των εξαρτήσεων, του
πένθους, της αυτοκτονικότητας/ αυτοτραυματισμού και των διατροφικών διαταραχών, γ) στοιχεία
επικοινωνίας με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων Αγ. Δημητρίου, Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού-
Αργυρούπολης και δ) άλλα χρήσιμα τηλέφωνα.